Toen Yanto Hesseling in de winter van 2013 voor de zoveelste keer rond 03.00 uur ging slapen, gebeurde er op die dag iets. Natuurlijk zijn evenementen in andere delen van het land interessant maar die reisafstand. En door deze reisafstand minder slaap. Dit gaan we anders doen.
Met verschillende mensen gesproken en bekeken wat er mogelijk is. Een groot evenement in het noorden met bekende mensen dat wordt het doel!
Na onderzoek misschien toch niet zo handig idee. Hoe ga je dat organiseren? Hoe ga je dat financieren? Hoe krijg je bezoekers? Natuurlijk is dit een stomme gedachte want begin klein. Dat is waar agile vaak om gaat.
Dus begin klein. En dan? Er kwam een missie. Het gekozen platform is Meetup. Er kwam een datum voor een bijeenkomst. Er kwam een eerste onderwerp namelijk de Product Owner. Er is een facilitator gevonden. Er is een locatiesponsor. En tot slot wil je graag mensen die naar deze eerste bijeenkomst komen. Dat laatste is best spannend aangezien jouw invloed relatief is.
Een dikke 20 meetups en 5 jaar verder is het platform gegroeid naar meer dan 500 professionals die elkaar minimaal eenmaal per kwartaal kunnen ontmoeten bij een locatiesponsor.
Een ervaren facilitator, oefeningen en interactie in een zowel vertouwelijke als vertrouwde sfeer bieden professionals de kans vragen te stellen, oplossingsrichtingen te vinden en te genieten van de gastvrijheid, koffie, fris en bier aangevuld met eten. Locatiesponsoren en deelnemers bedankt!
In maart 2019 zijn een aantal enthousiastelingen bijna klaar met de digitale versie van het platform uiteraard naast Meetup.
Op 8 maart jl., vrouwendag (!), zaten 5 mannen in een hok om redactie en redactiestrategie, content, style, onderwerpen en zaken als launch, SEO, SEA, links en pizza aan te vallen en op te lossen.
We kijken van links naar rechts en zien Henri Flokstra, Yanto Hesseling en Erwin de Beer. Aan de donkere kant van de tafel Pieter van der Woude (die de foto maakte) en JP Elverding.