Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit event is voorbij.

Sunny Open Space

4 juli @ 16:00 - 21:00

Wat is een Open Space?

Open Space is een werkvorm voor groepen. In deze werkvorm ga je bij de start samen met de deelnemers bepalen wat de onderwerpen zijn die besproken zullen worden. Niet één onderwerp, maar vele. Niet een lange sessie, maar vele korte. Niet steeds de zelfde groepjes, maar verschillende.

Sunny Open Space bij Agile Hub Noord

Het is inmiddels traditie geworden; voor de 4e keer organiseert Agile Hub Noord de Sunny Open Space (SOS). De onderwerpen zullen dus allemaal in het kader van Agile werken zijn. Het kan variëren van Scrum tot Lean, van Kanban tot user stories, van scaling tot feature teams, van multifunctioneel tot zelforganiseren, etc.etc.

Zie ook de meetups van de eerste, tweede en derde editie als je nog even wilt nagenieten.

Hoe werkt dit nu precies?

Bij de start van de SOS mag iedereen een onderwerp voor de groep kort pitchen (max 30 seconden). Dit kan een vraag zijn, een spel, een presentatie, een oplossing, een paper, een discussie, een case study of gewoon iets dat je wilt vertellen. De tijd die je voor de sessie krijgt is 45 minuten. Je kunt je sessie door bijvoorbeeld specifiek materiaal mee te nemen en na te denken over de vorm. Maar je mag het ook ter plekke bedenken en helemaal overlaten aan de deelnemers.
Alle voorgestelde sessie komen op het SOS-bord in een bepaald tijdslot, de presentator mag zelf bepalen welk slot. Als er teveel sessies zijn, zullen we samen kijken of er bepaalde onderwerpen samengevoegd kunnen worden.
Dan gaan we starten en bepaalt iedereen op het laatste moment naar welke sessie hij of zij zal gaan. Er zijn 4 rondes, in 3 verschillende ruimtes. Tussendoor kan je zelf bepalen of je even pauze neemt.

Open Space principes en wet

  • De deelnemers die komen zijn de juiste personen (dus aantallen zijn niet belangrijk)
  • Wat gebeurt, gebeurt
  • Het begint wanneer het begint
  • Het is voorbij wanneer het voorbij is (je hoeft dus niet de 45 minuten vol te maken)

Als een deelnemer zich in een situatie bevindt waarin hij niets meer leert of niets meer kan bijdragen aan de sessie, is hij verplicht (de wet) zijn twee voeten te gebruiken om naar een productiever gesprek of sessie te gaan.

Programma

Het programma wordt dus vooral door jullie zelf ingevuld. Om toch een beetje sturing te geven, zodat we wel allemaal tegelijk kunnen eten en netwerken hebben we het volgende tijdschema opgesteld:

16.00 – 16.15: inloop
16.15 – 16.30: intro Open Space
16.30 – 17.00: pitches Open Space
17.00 – 17.45: ronde 1 (45 min)
17.45 – 18.00: pauze
18.00 – 18.30: ronde 2 (30 min)
18.30 – 19.00: eten
19.00 – 19.45: ronde 3 (45 min)
19.45 – 20.00: pauze
19.45 – 20.30: ronde 4 (30 min)
20.30 – 21.00: Afsluiting en borrel

Let op

Aanmelden gaat via meetup.com. Aanmelden en toch weer afmelden? Geen probleem maar… Bij niet tijdig afmelden word je op de wachtlijst geplaatst als de rsvp’s vol zijn voor de eerst volgende bijeenkomst waar jij je voor aanmeldt. RSVPs sluit op maandag 1 juli 2019 om 22.00 uur. Een afmelding na dat moment zien wij als een no-show.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Gegevens

Datum:
4 juli
Tijd:
16:00 - 21:00
Website:
https://www.meetup.com/AgileHubNoord/events/258877349/

Locatie

Get There Business Solutions
Zernikelaan 14
Leek, 9351VA
Website:
https://www.getthere.nl/

Organisator

AgileHubNoord
E-mail:
info@agilehubnoord.nl

©2019 AgileHubNoord | privacy | cookiebeleid

Login met je gegevens

of    

Je gegevens vergeten?

Create Account